1 december 2007

Turistinformation Stockholm

Det gick ju bra.. Igår blev det snygga kängor. Publica heter modellen och finns på Vagabond. När jag sökte på den kängan nu såg jag att lädret är behandlat med enbart vegetabiliska ämnen, vilket tydligen gör spillet biologiskt nedbrytbart. Antar att det ger lite eko-cred trots att jag konsumerade dem hysteriskt..
Efter shoppingen hamnade jag på fotovernissage på Bar Nada på Åsögatan.. Trevligt ställe. Bra tapas, gott vin, bra DJ.. Avslappnat och fullt av skåningar, precis som söder i allmänhet.
Idag blev det en libanesisk resa i källaren på hötorgshallen. Så bra lamm, suguk och baba ghanoush att man skulle kunna tro att man var i Malmö.. Därefter en runda in på PUB, som byggt om lite sen sist jag var där (tror det var i somras). Riktigt snygga kläder med prislappar som dessvärre inte lockar, men när det väl är rea kan det vara ett hyggligt ställe att fynda på. Kafét däremot kan man vara utan.. 38 pix för en pappalatte serverad av 19-åriga tjejer som är mer intresserade av att tjattra högt och själva fika än att serva kunder. Gubbvarning på mig.. Fortsatte genom gamla stan till söder igen. Götgatan är lyxkonsumtion liksom resten av stan.. Det enda som påminner om att man är på söder är att det bredvid t-shirts-för-2000-spänn-ställena ligger stor-stark-för-19-spänn-ställen.. Märkligt..
Imorgon tänkte jag kolla in Street på Hornstullstrand..

Inga kommentarer: