26 april 2007

Bruna ben

Nässlorna blev frästa med en liten gul lök och kryddade med en skvätt ouzo.. Det var min kära sambo som skötte det. Hon serverade nässlefräset med rökt lamm och en tzatsiki med feta. Jag njöt.. Det får nog bli fler nässelutflykter, fast med riktiga handskar.

I solskenet idag passade jag på att åka en rejäl runda på inlines, ner längs havet och sånt.. Riktigt skönt. Sen en öl på Tempo, och igår en öl på Möllan, och dagen före ett besök på Carib Kréol.. Rekommenderas varmt.. Tycker man att accras, ceviche, jerkmarinerat tupplår och mangosalsa låter spännande så ska man testa denna prisvärda oas med skönt anspråkslös inredning vid möllan.

Häromdagen åkte sommardäcken på, och med dem mina snygga lättmetallfälgar, så nu behöver man inte skämmas när Donnie är ute och spottar rims.. Efter moget övervägande bestämde jag mig också för att göra slut med däckfirman.. De blåser ju lätt mig på en tusenlapp om året för att förvara mina däck åt mig.. På tjugo år är det 20000, och med ränta blir det ännu mer.. Folk snackar så mycket om hur dyrt det är att ha bil, men ibland beror det på hur lättlurad man är också.. Bilförsäkring är också en typisk sån grej som man lätt sparar några tusen på om man bryr sig om att ringa tre bolag istället för ett.. Hej konsument!

Inga kommentarer: