28 mars 2007

Nu är jag nörd på banan

Pappahumor!
Nu har jag blivit utsedd till ny nörd på banan av smittsamt trevliga matälskaren Lisa. Allt på grund av att jag letade reda på ett riktigt bra citat från Jerome K. Jeromes Tre män i en båt. Citatet i sin tur var ett generellt kostråd om kött och öl, men kanske framför allt promenadens och sömnens betydelse i sammanhanget. Jag lovar nu att läsa denna bok, då kapitlet jag läste var lovande. Kommer att bli en sommarbok för hängmattan (jag har fan ingen hängmatta. Varför skriver jag då så? Troligare är att jag avnjuter den i någon park, eftersom jag alltid hamnar i någon stad på sommaren..)

Bananen anses tydligen vara en av de allra äldsta kulturväxterna, det sägs att det var Pterodactylerna som började odla bananer. Här finns mer att läsa om banan. Jag tar gärna en banan ibland.. Det mättar lite grand.

bilden kommer från www.cepolina.com/freephoto/

Inga kommentarer: