27 mars 2007

Irländska krabbor

I slutet av januari gjorde jag de här två grabbarnas bekantskap. De låg och var färska fortfarande, trots att datummärkningen antydde att det vore en god idé att göra krabbkaka snarast. Butiken hade säkert tagit in dem för att sälja till nyår, men just de här två blev inte inbjudna till något nyårskalas. Fördelen med detta var att jag bara behövde betala halva priset.. Jag pekade på datumet och föreslog det.. Så ska det prutas, annars hade de gått till spillo.

När man ska göra krabbkaka, är det en god idé att köpa okryddade krabbor, har jag läst. Därför var dessa kompisar inte heller kokta i dill, så som var fallet med några kylkamrater till dem..

fortsättning följer

Dagens musiktips är Madeleine Peyroux, vars ljuva stämmas tolkningar av Leonard Cohen med flera sänder behagliga rysningar nerför ryggen där jag sitter krum i ljuset från min 21-tummare..

1 kommentar:

Anonym sa...

Madeleine Peyroux är ju underbar, så tillbakalutat...