10 september 2009

H1N1 eller typ A liksom

Jag har hostat och slappat den senaste veckan. Troligen var det falsklarm den här gången, eftersom febern uteblev. Enligt sjukvårdsupplysningen ska man ha minst 38,5 graders feber för att det ska räknas som svininfluensa, eller den nya influensan, som man tydligen ska kalla den. Den gamla förkylningen ligger nog närmare till hands, menade damen jag talade med, även om jag varit ganska trött också. Jag läste någonstans att det var 78% av de hittills drabbade i EU som haft feber, således borde det ju betyda att 22% av de som haft den nya influensan inte haft någon feber..


Det trista nu är att man inte vet om man haft skiten och är immun, och således slipper belasta sjukvården, skattebetalarna, etc. med att gå och vaccinera sig.

Nåja, nu börjar jag iallafall tillfriskna.

Ses snart igen!

Inga kommentarer: