12 juni 2007

Vad tjänar att hyckla?

"...Tids nog får man cykla!", Skrev Povel Ramel, som slutade cykla i förra veckan..
Själv har jag börjat cykla, för som denna hädangångne gigant så riktigt påpekade, så cyklar man naturligtvis för lite. Jag gillar Malmö stads initiativ för att främja cyklandet och minska på vad de kallar "löjliga bilresor".
Min tunga gröna Kronan-cykel är en helt okej stadscykel för kortare turer, men om man ska kunna motionscykla eller cykla lite längre sträckor, kan det vara lämpligt med några växlar och en lättare ram, således har jag köpt en begagnad 21-växlad trekkingcykel för några hundralappar i blocket. (den var rätt sliten men helt okej, och jag är övertygad om att den inte var stulen.) Nu ska jag alltså cykla mer.
En som också cyklar mer är den fantastiskt trevlige poeten och musikern Emil Jensen, som just nu är ute på turné i Sverige. På ett ekologiskt medvetet och ruskigt politiskt korrekt sätt har han bestämt sig för att genomföra sin turné på cykel. Han bloggar väldigt bra från sadeln här.
Annars är det skitvarmt, och det känns som om många bloggar taggat ner på inläggsfrekvensen, inte minst den här..

Inga kommentarer: