18 oktober 2008

Woka kålen!

Köpläge just nu, åtminstone på svenska rotfrukter och kål. Riktigt fort går det att strimla vitkål och morot, krossa en klyfta vitlök, och sen bara woka det hela i olja tillsammans med sriracha, fisksås, risvinäger, laxfilé, sesamfrön, en nypa socker och lite soja. Det blir klart på under en halvtimme och en fredagskväll är det nog ungefär så lång tid som det tar att fixa hämtmaten runt hörnet. GI-korrekt, näringsrikt och framför allt gott är det dessutom..


Fredagskvällen igår var annars riktigt galen och man skulle kunna misstänka fullmånen. Jag skulle hämta folk på ett tratitionsenligt försenat stockholmståg, så jag körde till stationen. På Djäknegatan stod en bärgningsbil och hade bärgat en kraschad polisbil. Något senare blev jag omkörd av en snygg bil som valde att köra på refugen bredvid mig, under tiden som en taxibil körde rakt fram i en högerfil och prejade mig. Inne på centralen blev min fot överkörd av en tants resväska.

1 kommentar:

Anonym sa...

det är SÅÅÅ synd om dig!
Jag liiider!